Skip to main content

Je hebt een online campagne lopen, maar die levert niet op wat je had gehoopt. De campagne is simpelweg niet rendabel of er komt te weinig resultaat uit. Herken je dit? Dan is dit bericht wellicht interessant!

De afgelopen 3 jaar onderzocht ik met Run for it 68 websites en webshops met lopende online campagnes.

De resultaten waren veelzeggend:

  • 4 op de 5 bedrijven verloren rendement niet in de campagnes zelf, maar vooral op hun website en landingspagina’s.
  • Bij meer dan de helft werd verkeerd of helemaal niet gemeten, waardoor ze geen goed beeld hadden van wat wel of niet werkte.
  • 86% (!) van de bedrijven die deze check doorliepen, zag na aanpassingen een duidelijke groei in omzet, ROI en/of winst.

Deze tool heb ik de WDC-score genoemd. Dit staat voor Website, Data en Campagnes: drie pijlers die onmisbaar zijn en alle drie op orde moeten zijn voor online succes.

  • Website: Is je website of landingspagina technisch, inhoudelijk en qua gebruikservaring ingericht om bezoekers om te zetten in klanten?
  • Data: Worden de juiste conversies gemeten en is de data betrouwbaar genoeg?
  • Campagnes: Hoe goed zijn je advertenties ingericht en sluiten ze aan op je doelgroep en je website?

De WDC-score is dus geen magische formule maar een scherpe analyse. Het maakt inzichtelijk waar in jouw digitale keten de zwakke schakels zitten en hoe je die kunt verbeteren, zodat je campagnes wel rendabel worden.

En het mooie: deze online tool bied ik gratis aan (en je zit nergens aan vast).

Je ontvangt:

  • Een link naar de online tool waar je de uitgebreide analyse van je website, data en campagnes kunt uitvoeren. Uiteraard help ik daar graag mee!
  • Een score per pijler tussen de 0–100. Scoor je onder de 80%, dan is er werk aan de winkel.
  • Een kort en concreet rapport met de top 20 belangrijkste prioriteiten.

Interesse in jouw WDC-score? Reageer hieronder met ‘ik wil groeien’ én voeg me toe aan je netwerk. Dan stuur ik je een pm met de link naar de tool (of we kunnen het samen invullen!).

Voorwaarden voor de gratis online analyse

  • Je besteedt minimaal €1000 per maand aan Google Ads, Meta en/of LinkedIn Ads
  • Je product/dienst heeft een goede marktfit
  • Je online campagnes leveren op dit moment weinig leads/sales op
  • Jij en je team zijn bereid om de komende tijd verbeteringen door te voeren en te groeien

Nogmaals: de tool is volledig gratis en vrijblijvend. Ben je klant van Run for it®? Dan staat je WDC score in je Runlab account.

Plan een kennismaking